Matprofesor.blogspot.com

Tuesday, April 17, 2012

KAU DAN AKU

KAU DAN AKU
by aredeq

Lawaknyer...sekadar hiburan saja...



aku : Kasihku, ketumpatan

cintaku padamu ialah jisim hatiku di bahagi

isipadu jantungku.Masihkah kau tidak membuat

sebarang anggapan??



Kau : aku tidak

percaya kepadamu kerana kau ada kekasih baru

untukmenjalankan

tindak balas penggantian ke atas diriku.



aku : Kau jangan salah ertikan kecerunan garis

lurus hatiku ini, kerana aku dan dia masih


lagi unsur dan bukannya sebatian.



Kau : Tapi. Aku berasa seperti kasihmu berkadar

songsang dengan kesetiaan yang kuberikan.



aku : Tapi, cintaku padamu adalah pemalar!



Kau : aku masih belum mengerti lagi kerana

penyelesaian yang kau berikan masih lagi belum

sahih.



aku : Tapi. Aku mengamalkan hukum newton

ketiga di mana tindak balas cintaku bersamaan

dengan cinta yang kau berikan.



Kau : Kau jangan bohong. Aku telah mengetahui

bahawa kau adalah 'random' yang

mempunyai janji-janji manis yang bergerak secara

rawak.



aku : Itu adalah fitnah yang telah tersebar melaui

proses pencaran dan perolakan.



Kau : Tetapi, mengapa kau membuat tempoh

perkahwinan kita mengalami rintangan?



aku. Aku harus menggunakan perintang boleh

laras untuk mengurangkanrintangan itu.



Kau: Adakah kita akan berpadu secara kimia?



aku: Itu masih belum diketahui, tetapi hasilnya

nanti dapat dilihat denganmenggunakan

mikroskop cahaya.



Kau. Aku khuatir kau akan bertemu dengan yang

lebih aktif dan bertindak balas dengannya.



aku: Nampaknya, kita sedang bercinta tiga

segi dan haruslah menggunakan hukum-hukum

penyelesaian segi tiga

untuk menyelesaikannya.



Kau: Tapi. Aku telah memberi cintaku dalam

magnitud dan arahnya sekali.Masihkah kau tidak

percaye?



aku: Ya. Aku percaye. Tetapi aku mahu semua itu

dalam bentuk lazim.



Kau: Itu semua boleh diabaikan, yang aku mahu

ialah tempoh perkahwinan kita harus mengalami

pecutan yang seragam.



aku: Kau harus bersabar, kerana sabar itu 0.5

dari iman.



Kau: Tapi, imanku adalah infiniti!



aku. Aku tidak fikir yang iman kau infiniti kerana

kau belum mendarabkannya dengan 6x10'23.



Kau: Kau membuat kemarahanku meruap-ruap.

Nanti bila tekanan ku melebihi tekanan udara,

kau jugak yang susah kerana aku akan mengalami

hemolisis.



aku. Aku sekarang bukan aku yang dulu lagi. Aku

telah mengalami plasmolis.



Kau: Kau betul-betul menyakitkan hatiku ini. Ku

sangkakan kau intan, tetapi rupa-rupanya kau

grafit. Pergi kau dari sini. Biarkan aku

sendirian.....

No comments:

Post a Comment

Anyone can coment